Ekonomi

Boeing, Senato oturumundan önce 787 jetlerinin yorgunluk endişelerini yalanladı

Boeing Co. (NYSE:BA), hizmette olan 787 Dreamliner jetleri üzerinde devam eden incelemelerinde herhangi bir yorulma çatlağına rastlanmadığını açıkladı. Bu açıklama, havacılık devinin Çarşamba günü ABD Senatosu’nda yapılacak ve bir Boeing muhbirinin şirketin güvenlik uygulamalarıyla ilgili ifade vereceği duruşmaya hazırlandığı sırada geldi.

İhbarcı, Boeing kalite mühendisi Sam Salehpour, şirketi uluslararası seyahatler için tasarlanan 787 ve 777 jetlerinin montajında güvenlik konularını ihmal etmekle suçladı. Salehpour’un şu anda ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından soruşturulmakta olan iddiaları, 787 Dreamliner’da yetersiz shimming iddialarını içeriyor.

Bu işlem, imalat sırasında küçük boşlukları doldurmak için ince bir malzeme kullanılmasını içerir ve doğru yapılmadığı takdirde uçağın belirli bölgelerinde erken yorulma arızasına yol açabilir.

Salehpour ayrıca işçilerin uçak parçalarını fiziksel olarak hizalamaya zorladıklarına tanık olduğunu da bildirmiştir. Bu iddialara rağmen Boeing, altı ve on iki yıl hizmet verdikten sonra kapsamlı bakım kontrollerinden geçirilen yaklaşık 700 Dreamliner jeti arasında gövde yorgunluğuna dair bir kanıt bulunmadığını savunmuştur.

Boeing’in mekanik ve yapısal mühendislikten sorumlu baş mühendisi Steve Chisholm, tüm denetim sonuçlarının FAA ile paylaşıldığını doğruladı. Şirket daha önce FAA tarafından işaretlenen kalite ve üretim sorunlarını ele aldığı için 787 geniş gövdeli jet teslimatlarını Ağustos 2022’ye kadar bir yıldan fazla bir süre için durdurmuştu.

Boeing, 2021 yılında bazı 787 uçaklarına uygun olmayan boyutta şimler takıldığını ve bazı alanların gerekli cilt düzlüğü spesifikasyonlarını karşılamadığını kabul etmişti. Boeing Ticari Uçaklar uçak programları mühendisliği başkan yardımcısı Lisa Fahl, 787’nin üretim spesifikasyonlarının beş inçlik bir alan içinde bir inçin binde beşi kadar bir boşluk toleransına izin verdiğini açıkladı.

Ayrıca işçilerin parçaları hizalamak için üzerlerine atladıkları yönündeki haberlerin Boeing’in üretim süreçleriyle tutarlı olmadığını belirtti.

Havacılık ve uzay şirketi, 5 Ocak’ta 737 MAX tek koridorlu bir uçakta meydana gelen ve Boeing’in güvenlik konusundaki kararlılığını daha da mercek altına alan havada panel patlaması olayı da dahil olmak üzere bir dizi güvenlik kriziyle karşı karşıya kaldı. Senato’da yapılacak oturumda bu endişelerin yanı sıra ihbarcının ifadesinin de ele alınması bekleniyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberbanaz.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu